TOP 10 czyli kompetencje przyszłości

Kluczowe umiejętności pracownicze mające charakter uniwersalny i są istotne w międzynarodowym środowisku pracy, które systematycznie tworzy się w Polsce. Sprawdź, jakich umiejętności oraz kompetencji szukają obecnie pracodawcy.


• Umiejętność pracy w zespole międzynarodowym
• Budowanie długotrwałych relacji z klientem
• Umiejętność wyceny przedsiębiorstw
• Umiejętność pracy w zespole
• Komunikatywność
• Zarządzanie projektami
• Orientacja w sferze biznesowej
• Umiejętności sprzedażowe
• Znajomość branży pracodawcy
• Znajmość języków obcych

Powyższe umiejętności są uważane za kluczowe nie tylko u pracowników z wieloletnim doświadczeniem, ale również u osób rozpoczynających karierę zawodową.


Analizując dziesięć kluczowych umiejętności pracowniczych warto zwrócić uwagę na to, że część z nich ściśle wiąże się z posiadaniem pewnej wiedzy oraz doświadczeniem. Będzie to między innymi znajomość języków obcych, orientacja w sferze biznesowej oraz umiejętność wyceny przedsiębiorstw. Pierwsza z nich wymaga wiele pracy i systematyczności. Umiejętność posługiwania się językiem angielskim na poziomie co najmniej B2 to absolutna podstawa. Mile widziana jest znajomość drugiego języka obcego. Ta kompetencja jest szczególnie ważna w branży IT.


Kolejna z wybranych umiejętności to zorientowanie w biznesie i doskonałe rozumienie mechanizmów rynkowych. Obecnie nie jest możliwie wdrażanie koncepcji w firmie(w poszczególnych działach) bez uwzględnia ogólnej strategii przedsiębiorstwa. Dlatego istotne jest właściwe zastosowanie i praca ze wskaźnikami KPI(key performance indicators) zwłaszcza mowa tu o branży HR. Trzeci z omawianych przypadków to stosowanie narzędzi do podejmowania decyzji finansowych ważnych z punktu widzenia sektora finansowego, jakim jest wycena finansowa przedsiębiorstw.


W sektorze nieruchomości będzie duże zainteresowanie umiejętnościami sprzedażowymi i technikami negocjacji. W działach finansowo-kadrowych pracodawcy zwracają uwagę na dostosowanie kompetencji pracownika do branży, w której działa przedsiębiorstwo i dopasowania działań do jego specyfiki.


Coraz popularniejsza staje się praca w oparciu o kontrakt stąd docenia się u pracowników stosowanie technik zarządzania projektami. Szczególnie metodykę Scrum. Wiele projektów biznesowych jest realizowanych w rozproszonych zespole zarówno wewnętrznym jak i zewnętrznym, dlatego umiejętność pracy w zespole i komunikacja liczą się u przyszłego pracodawcy.


Z kolei komunikatywność jest dopasowywaniem treści przekazu do odbiorcy. W przypadku umiejętności pracy w międzynarodowej grupie liczy się zdolność pracownika do adaptacji w nowym zmieniającym się otoczeniu pracy.


Sektor bankowości z pewnością doceni kandydata z umiejętnością budowania długotrwałych relacji z klientem. Współczesny klient nie wykazuje się zbytnią lojalnością i często zmienia dostarczyciela potrzebnych mu usług biorąc pod uwagę dogodne dla niego kryteria.


Posiadanie powyższych umiejętności pozwala na pracę w wybranych sektorach, ale również procentuje w ogólnym poszukiwaniu pracy. Dlatego jeśli aplikujesz na stanowisko, na które nie posiadasz odpowiedniego doświadczenia zawsze możesz przeanalizować i zaznaczyć w CV te kluczowe umiejętności, które posiadasz.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies to zamknij to okno. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.